PERHATIAN


Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.


Sabtu, 8 November 2014

KULIT CANTIK LINCIN WALAU BERUSIA 4O TAHUN

Ramaikan bila berusia masih lagi nak kelihatan cantik..termasuk la saya... :) Tak nak nampak muka jerawat,berminyak,black head,whitehead,jerawat...kalau ada semua ni alahaiii semua pakat risaukan...

Pernahkah anda berada dalam situasi, ada orang yang tak dikenali menyapa anda dengan panggilan adik kerana rahsia awet muda anda? Walaupun sebenarnya anda lebih tua dari orang itu. Sebaliknya, pernahkah orang sekeliling memanggil anda kakak walhal anda sebenarnya lebih muda dari mereka?
Anda pasti tidak selesa jika anda kelihatan tua sebelum waktunya. Atau pun anda seorang yang makin berusia dan mencari informasi tentang anti-penuaan?




Menurut kamus kesihatan, definisi penuaan adalah sel-sel tubuh manusia yang semakin berusia seiring usia yang meningkat. Namun, dalam kehidupan serba moden ini, penuaan sel ini tidak lagi menggambarkan usia seseorang. Dalam bahasa mudahnya, ramai orang muda hari ini yang kelihatan tua dari umur sebenarnya. Saya ada seorang kawan yang baru berusia awal 20-an tetapi sering disangka berusia pertengahan 30-an! Bacalah jika anda ambil berat tentang ini.

Kenapa ini semua terjadi?

Menurut sains, unit asas tubuh manusia adalah sel. Daripada sel kemudian menjadi tisu,organ dan akhir sekali sistem. Sel yang mengalami penuaan ini adalah sel yang mula rosak. Di zaman moden ini ada pelbagai faktor yang menyebabkan sel mula rosak atau mengalami penuaan dengan cepat. Antaranya kerana stress (tekanan), diet yang tidak seimbang dan toksin dari alam sekitar yang semakin tercemar. Kesan dari sel yang rosak ini menyebabkan tisu,organ dan sistem juga terjejas. Akhir sekali,kita pun kelihatan lebih tua dari usia sebenar!

Anda juga perlu tahu, apabila kita semakin berumur, mitochondria atau “kilang penjana tenaga” dalam sel kita semakin merudum. Akibatnya, tenaga sel semakin lemah dan metabolisma pun turut menurun. Keadaan menjadi lebih kritikal kerana setiap hari sel-sel tubuh kita sering terdedah kepada serangan berjuta-juta radikal bebas yang merosakkan DNA sel kita. Pada kebiasaannya, tubuh kita akan menghasilkan antioksidan sebagai mekanisme pertahanan daripada serangan radikal-radikal bebas ini. Malangnya, sel-sel tubuh yang terjejas tadi menyebabkan tubuh tidak mampu untuk menghasilkan antioksidan secukupnya bagi melawan serangan radikal perosak sel tersebut.

Cukuplah dengan penerangan ringkas tersebut. Kesimpulannya, untuk tubuh kita kembali normal dan sel-sel tubuh kembali sihat, tubuh memerlukan antioksidan secukupnya untuk mengatasi masalah penuaan ini. Antioksidan ini boleh diperolehi dari sumber pemakanan yang kaya dengan aktioksidan.
Saintis Shaklee menghabiskan bertahun-tahun kajian tentang fenomena ini. Akhirnya, setelah percubaan demi percubaan dilakukan, maka terhasillah Vivix shaklee supplemen yang mengandungi kombinasi resevratrol dan phytonutrient.Sumber Resevratol dan phytonutrient ini adalah dari anggur muscadine, sejenis anggur yang jarang ditemui dan terbaik kerana ianya tumbuh secara semulajadi dalam cuaca yang ekstrem. Menurut saintis, semakin anggur itu terdedah kepada cuaca yang ekstrem, semakin tinggi penghasilan resevratolnya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan