PERHATIAN


Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.


Rabu, 12 Jun 2013

Hanya yang terbaik untuk permata hati :)


Assalamualaikum & Salam sejahtera semua,

Pejam-celik dah pun Jun. Pantas sungguh! Semoga hari-hari yang berlalu kita mampu manfaatkan sebaik mungkin.Hari ni saya nak kongsikan banyak kegembiraan pengguna-pengguna Shaklee terhadap Mealshake & Omega Guard. Sebelum paste keterujaan mereka, ni pengalaman saya sendiri.


Alhamdulillah saya dikurniakan dua orang anak-anak. Rekod kesihatan paling teruk mereka?? hmm... mungkin demam panas 3-4hari,batuk,selsema 2 minggu.. Keadaan kesihatan yang baik ini, bagi saya perlu disyukuri. Bagaimana? dengan berusaha mengekalkannya / maintain.Saya menghantar anak saya dari pukul 8 pagi hingga pukul 5 ptg di sek tadika.ia memakan masa begitu lama di sana...


Berada di nursery, selsema, batuk, demam kadang-kadang adalah perkara biasa. Maklumla, bercampur dengan ramai.. Tapi lama-lama, bila dah hari-hari exposed, agaknya, immunity diorang pon dah tinggi sikit, selsema dll tu dah kurang sikit..alhamdulillah.. sehinggalah saya berkenalan dengan Shaklee. Saya memperkenalkan mereka Vita-Lea for Children & Vita - C chewwable. Tapi cuma yang 4 tahun ke atas saja boleh ambil.. Kesihatan mereka bertambah baik, kami juga dah kurang mengunjungi klinik.
Tapi sebenarnya, saya memang berniat untuk memberikan anak-anak saya Mealshake & Omega Guard. Sebab dari umur setahun dah boleh ambil, jadi semua anak-anak boleh ambil. Alhamdulillah, bisnes Shaklee yang saya usahakan pada mulanya kecil-kecilan, kian menunjukkan hasil

Alhamdulillah.. ikhtiar yang membuahkan hasil dengan izin Allah.Apa yang penting, konsisten dalam memberikan supplement. Ini kisah saya, bagaimana dengan yang lain?

 Mari kita baca apa kata mereka :)



FB : Iffah Anuar
"Alhamdulillah... saya juga berikannya pada Faheem.. alhamdulillah, travel from Sgr - Cherating- Tgn - Melaka - Sgr...

ke ladang ayah, berpanas hujan..main lumpur..Faheem tidak demam/selesema/muntah2 spt sepupu yg lain.. Alhamdulillah..

Sy juge dah tidak bermusuh dengan matahari :) kalo dulu x boleh kne matahari migrain+rashes..+ demam + sakit2 sendi smp x boleh bgn..syukur.. setelah 1 Yr+ tekun amalkan shaklee"

FB : Beeha Yunos
"Since saya bg anak saya meashakes+omega, mmg dia jarang selsema (kalau tak sebulan sekali sure g pakar kanak2) dan susu mmg abis aje..dan makan pon selera..alhamdulillah..sayur sume makan, dah tak de masalah tak nak makan..and kalau demam atau selsema, 2 hari dah baik..alhamdulillah..akhirnya saya temui supplement yg serasi utk anak saya :)

insyaallah kesan dlm seminggu dah nmpk lg2 tang selera makan anak..lgpon berbaloi2..tahan lamaaa..omega sebotol tu tak tau laa bila nak abis sbb seminggu cuma 2-3kali je makan..kalau dulu saya pengunjung setia farmasi (utk anak aje 3-4 jenis supplement bg prebiotik la mcm2 sebulan ratus2 gak abis utk supplement anak) skrg alhamdulillah..setia pd 2 tu-mealshakes+omega..sampai en somi pelik sbb dah xde g farmasi lg ehhee..syukurr (yg penting sihat dpt, safe budget pon dpt) ehheee"
FB : Sha Shaklee
"anak sha selama klu blk tgnu mesti meragam smpai berhari2 sbb mungkin sakit tubuh jln jauh smpai setiap kali nk blk,sha mesti termenung pk kn kshtn ank..

tp sha prsn blk CNY baru ni,alhamdulillah ank sha ok sgt2..lgsung xmeragam..lgsung xsakit2 tubuh dh..sha baru start bg ank mealshakes dlm seminggu..alhamdulillah,terima kasih ya Allah..lps cuti trus keje mlm,husbnd pun kata ok je,xmeragam..syukur sgt2.syukur... "

FB : Azra Balqis Irdina
"bagus jugak mealshake nie ye..ank sy dlu x mo mkn..ble nk bg mkn msti nyorok blakang pintu..skrg lepas sy bg die mealshake..mkn mcm x ingt dunia..ble x bg mkn msti mrh..skrg sayur2 pon die mkn..dlu die paling benci kt sayur..gembira hati sy tgk die da berselera..pipi pon da berisi.."


FB : Rafaliah
" Irfan salah satu contohnya..dulu every mth demam, batuk n selsema pastu siap kena asthma attack. AlhamduLILLAH skang ni sgt better..:-) "

FB : Zabrina Ar.
"Baru 2 hari bagi zara mealshake...selera makan dia bertambah..asyik nak nyam2 je...hehehe..."

FB : Haslina Hamat
"anak sy 5 thn sblm ni pun mmg xnak mkn ns..lepas amik mealshake , terus ada slera mkn.alhamdulillah..tp bdn xder la terus gemukss..ok la..slera mkn mbuak2 tu ada..siap kul 12 mlm minta ns lg...huhu..sahur pun bgn mkn ns..kuikuikui...thank to Nur Hidayu."

FB : Lydzar Rusman
"Sambil-sambil saya bervitamin, saya beri juga anak-anak saya vits for kids. Vitalea, chewable vita-C, mealshake dan Omega guard. Saya suka sgt sbb since dorang makan mealshake, selera anak dah mula bertambah. Tak perlu dh saya kejar sane sini nk suapkan makan. Malah dorang boleh duduk dan makan
sendiri..Alhamdulillah.."

FB : Rini Shariff.
"Anak saya mikail mmg susah sgt nak makan.sgt2 cerewet...nasi tu mmg tak makan la...badan mmg kurus sgt 6 tahun. so saya bancuh mealshake + susu dugro coklat bagi dia minum...alhamdulillah selera semakin ok.."


Hmm.. banyak ye.. Mealshake & Omega Guard memang antara supplement hangat SHAKLEE.

Mealshake, Selain itu ia membekalkan protein dan 19 jenis Vitamins dan Mineral utk tubuh si kecil anda :) Membina pertumbuhan yang lebih baik, dengan tubuh yang lebih cergas, sihat dan minda yang cerdas!

OmegaGuard, Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.* Omega Guard sangat baik untuk Perkembangan minda anak, Membantu selera makan anak, Keradangan sendi / arthritis, Perlindungan jantung/kardiovascular serta Alahan/eczema/asthma*




KEKALKAN KESIHATAN ANAK ANDA SEPANJANG MASA..LABURKAN SEDIKIT UNTUK MEREKA SIHAT 
DAN GEMBIRA MENJALANI KEHIDUPAN HARIAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan