PERHATIAN


Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.


Isnin, 1 Julai 2013

STABILKAN HORMON KEWANITAAN ANDA

Tips Kehamilan: Stabilkan Hormon Kewanitaan Anda

Hari ni saya nak share satu tips untuk mudah mengandung: stabilkan hormon kewanitaan anda. Sebab itu jika anda ingin mengandung, saya sarankan anda untuk mengambil GLA Complex Shaklee KLIK yang berfungsi untuk menstabilkan hormon kewanitaan dalam badan anda supaya menghasilkan telur berkuali setiap bulan.  Apakah hormon kewanitaan? Hormon kewanitaan ialah hormon Estrogen & progesterone. Apa itu hormon estrogen & progesterone? Apakah fungsi hormon-hormon tersebut untuk memudahkan anda hamil?

Estrogen adalah sebuah kumpulan hormon yang memainkan peranan penting dalam pembangunan seksual normal dan organ reproduktif seorang wanita. Estrogen juga dipanggil hormon seks. Ovari wanita menghasilkan kebanyakan hormon estrogen, walaupun kelenjar-kelenjar adrenal turut mengeluarkan sejumlah kecil hormon tersebut.


Estrogen berfungsi untuk mengatur kitaran haid,  menjaga sistem reproduksi, saluran kencing, hati dan urat darah, tulang-tulang, buah dada, kulit, rambut, membran berlendir, otot-otot pelvik dan otak seorang wanita.Apabila seorang wanita akil baligh, hormon estrogen dalam badan wanita tersebut meningkat & menyebabkan pertumbuhan ciri-ciri seksual yang sekunder seperti bulu pubis dan bulu ketiak yang mula membiak. Estrogen digunakan sebagai sebahagian daripada beberapa oral kontraseptif, dalam terapi penggantian estrogen wanita lepas menopaus, dan dalam terapi hormon untuk wanita transeksual. 
Progesterone adalah hormon paling penting bagi wanita yang ingin hamil atau ingin mengekalkan kehamilan. Pengeluaran progesteron meningkat selepas ovulasi di tengah-tengah kitaran wanita untuk menyediakan lapisan rahim untuk menerima dan menyuburkan telur disenyawakan sehingga dapat berkembang menjadi janin.  Jika persenyawaan tidak berlaku, estrogen dan progesteron tahap jatuh mendadak, lapisan rahim akan rosak dan haid berlaku.

GLA Complex stabilkan hormon


Sekiranya persenyawaan berlaku, estrogen dan progesteron bekerja bersama-sama untuk mencegah ovulasi tambahan semasa mengandung. Pil kawalan kelahiran (pil perancang) mengambil kesempatan daripada kesan ini dengan mengawal paras hormon. Mereka juga menyebabkan penghasilan lapisan rahim yang sangat nipis, yang dipanggil endometrium, yang tidak cukup untuk telur disenyawakan. Tambahan, mereka menebalkan mukus pangkal rahim untuk menghalang sperma dari memasuki serviks dan mensenyawakan telur.

Peranan PROGESTERON
--> Mengelakkan kelahiran
--> Memainkan peranan dalam nafsu 
--> Membantu teraturkan kitaran haid.

Simptom ketidakseimbangan hormon adalah:
  • Panas badan
  • Murung dan letih
  • Kitaran haid yang tidak teratur
  • Kekeringan faraj
  • Rambut gugur dan pertumbuhan rambut di muka
  • Sakit kepala dan pening
  • Kurang keinginan seks
  • Endometriosis
  • Osteoporosis
  • Masalah haid
  • Jangkitan saluran kencing dan kencing tidak terkawal
  • Tumor payudara
  • Berat badan bertambah, edema dan kembung perut
Oleh itu, jika anda mempunyai simptom di atas & ingin hamil, saya sarankan anda untuk mengambil GLA Complex Shaklee KLIK untuk menstabilkan hormon kewanitaan anda. Untuk mendapatkan kesan yang optimum, adalah lebih baik jika anda mengambil Set Kesuburan Shaklee KLIK yang telah membantu ramai wanita untuk hamil.

Hubungi saya untuk mendapatkan vitamin Shaklee anda dengan harga istimewa.

SYAKIRAH - 0195716992

1 ulasan:

  1. dengan adanya cahaya mata kelurga kita akan lebih bahagia dengan karenah anak...

    BalasPadam